Razlaga Velikega tedna, 1. del: Cvetna nedelja

Najbolj značilen del liturgije Cvetne nedelje je blagoslov palmovih (oljčnih) vej in procesija z njimi. Zaradi tega izstopa izmed vseh dni v cerkvenem letu. Posebnost je tudi Evangelij, ki ga pojejo kleriki. Procesija z oljčnimi vejicami nas spominja na dva svetopisemska dogodka, na katera nas Cerkev želi spomniti. Prvi dogodek je očiten. Gre za prihod in sprejem Kristusa v Jeruzalemu na prvo Cvetno nedeljo, ko so Ga slavili kot Davidovega sina in Judovskega kralja. Na ta dan so Ga torej ljudje slavili, a njihova vera Vanj je bila šibka. To ni bila prava vera, saj so Nanj gledali kot na zemeljskega kralja in niso verovali Vanj, ki je bil Bog. Manj kot teden kasneje, se je češčenje spremenilo v posmeh. Začeli so se norčevati iz Njega, oljčne in palmove veje pa so zamenjali žeblji in trnje. Ljudstvo je vzklikalo, da naj Ga križajo. Zmagoslavni prihod Našega Gospoda v Jeruzalem ni nujno tisto, na kar nas Cerkev želi spomniti s to procesijo. Cerkev nas želi usmeriti k nečemu bolj vzvišenem. Zato Cerkev želi, da mislimo na Nebeški Jeruzalem.

S tem pridemo do drugega svetopisemskega dogodka, kjer so ljudje imeli palmove veje in na katerega nas spominja ta procesija. To je dogodek iz Apokalipse, kjer sv. Janez opisuje vojsko mučencev v belih oblačilih, ki pozdravljajo Božjega Sina kot svojega Odrešenika. In mislim da Cerkev želi, da imamo pred očmi to podobo med našo procesijo, in da ne gledamo na Kristusa zgolj kot na zemeljskega Kralja.To postane zelo očitno, če pogledamo liturgično barvo oblačil duhovnika in pomočnikov na ta praznik. Tradicionalno so bili duhovniki oblečeni v rdeča oblačila, kar nas spominja na kraljevskost Našega Gospoda in pa na kri mučencev, ki so dali življenje za Gospoda. Ko pogledamo na to, simbolika postane bolj jasna. Cerkev na nek način želi, da gremo v procesiji proti cerkvi, držeč veje, ki simbolizirajo te mučence, ki so združeni s Kristusom. Lahko bi rekli, da Kristus nosi svoj Križ njegovi mučenci pa ga posnemajo. Mučenci so zgled za vernike. Tako Cerkev želi, da se, med to procesijo, na nek način darujemo skupaj z Gospodom, saj se sv. maša začne tik po procesiji. Evangelij, ki je na ta dan Pasijon, se pri maši poje. Cerkev želi, da se pripravimo na Pasijon na Cvetno nedeljo, saj je Veliki petek tik pred vrati. Cerkev želi da se darujemo skupaj z Našim Gospodom med Sveti Tridnevjem, zato da lahko uživamo v slavi Njegovega Vstajenja na Velikonočno nedeljo.

Drugi pomemben dogodek, značilen za Cvetno nedeljo se zgodi tik pred koncem procesije. Subdiakon, ki nosi križ, potrka na vrata cerkve s procesijskim križem. To je edina stvar, ki odpre vrata cerkve in vrata Nebeškega Jeruzalema, skozi katera procesija vstopi v cerkev. Ta obred nas torej uči, da lahko postanemo svetniki zgolj po Kristusovem Križu, da nihče ne more v nebesa, v Nebeški Jeruzalem, v Kraljestvo Našega Gospoda Jezusa Kristusa, drugače kot po Njegovem Križu, in Njegovem trpljenju.

Vir: stas.org