Kardinal Jean-Claude Hollerich, generalni relator sinode o sinodalnosti, v pogovoru za jezuitsko revijo America zagotavlja, da bo sinoda “drugačna od pravoslavne in protestantske sinode”, hkrati pa priznava, da “tipično katoliške sinode še nismo našli”.
Kardinal Jean-Claude Hollerich je skušal pojasniti zamisel in postopek sinode, ki jo je oktobra sklical papež Frančišek. Ta nikakor ni primerljiva s pravoslavnimi ali protestantskimi sinodami, je pojasnil luksemburški nadškof, ki usklajuje vsebino tega velikega katoliškega dogodka:
Mislim, da … tipična katoliška sinoda … se bo razlikovala od pravoslavne in protestantske sinode, kar pa ne pomeni, da želimo razvrednotiti to, kar počneta. Vključevati bo morala kolegialnost škofov; v katoliško konvencionalnost bo morala vključiti tudi Petrov primat. In temelji na procesu razločevanja.
Ena glavnih skrbi papeža Frančiška je “duhovno razločevanje”. Gre za tehtanje norm, osebnih okoliščin in izročila vere, da bi natančno prepoznali, kakšna je Božja volja v določeni situaciji.
V pogovoru je nadškof Hollerich pojasnil:
Zato se bo [to] zelo razlikovalo, recimo od nemške luteranske cerkve, kjer nekateri svojo sinodo imenujejo celo ‘cerkveni parlament’. To pa tudi ni.
Luksemburški nadškof glasovanjem ne pripisuje prevelikega pomena:
Ne vem, ali bo glasovanje tako pomembno, vsaj na letošnji oktobrski sinodi,” je izjavil. “Imeli bomo okrogle mize [majhnih jezikovnih skupin]. Veliko bo podelitve, razločevanja v Duhu,” je dodal. “Nikoli ne smemo pozabiti, da gre za sinodo v dveh zasedanjih. Zato morda na prvem zasedanju ne bo treba o ničemer glasovati. Vendar bomo videli, saj smo odprti za vse možnosti.
Čeprav bodo sodelovali in glasovali številni ne-škofje, gre še vedno za sinodo škofov, ki bodo papežu predložili priporočila in ki bo sprejel odločitev. Rezultati bodo predstavljeni v Frančiškovem posinodalnem pismu.
Kardinal Hollerich je še enkrat poudaril, da pri sinodi ne gre za “večinsko odločitev” ali “soglasje”. Papež prej želi, da bi bila skupščina o nečem prepričana.
Za ženske in moške ni bil oblikovan noben poseben način vedenja, zato je treba sprejeti nekatere sklepe, je sklenil. “To je odprt proces, ki ga vodi Sveti Duh, in tako bi moralo biti,” je dejal msgr. Hollerich.
Ta intervju je novo priznanje: ta sinoda plava v improvizaciji in v resnici ne ve, kaj hoče. Obstajajo “če”, “želje”, “morda”, “to ni tako” in nazadnje velika izpoved: “nismo še našli tipično katoliške sinodalnosti”.
Vir: fsspx.news